
Winter/voorjaar 2026...
- Claudia Wezenbeek
- 5 mei
- 4 minuten om te lezen
Na een weekje vakantie na de feestdagen zijn we op 05/01/2026 weer fris en fruitig begonnen aan een heel nieuw jaar. Deze week sneeuwde het, dus rustig aan gestart, want we wilden geen brokken maken...
Binnen hadden we lekker het houtkacheltje aan en maakten we een begin aan ons project : een zon voor carnaval.
Wies had bedacht dat we een grote vrolijke zon zouden gaan maken van papier maché, die dan -als die klaar zou zijn- kon gaan pronken op de molen.
We gingen aan de slag met behanglijm en krantenknipsels en maakten samen de juiste vorm. Wies zorgde ervoor dat hij lekker veel volume kreeg, door een paar spuitbussen purschuim te gaan gebruiken en daarna beschilderden we m met vrolijke, felle kleuren.
Peter heeft m tenslotte mooi aan de molen gehangen.
Het resultaat mocht er zeker zijn!
Aangezien dit een probeersel was, biedt dit natuurlijk kansen voor de volgende carnaval, dus daar kunnen we nog fijn over na gaan denken...
Wies maakte ook nog mooie keramieken beeldjes voor carnaval, deze waren voor de carnavalsvereniging " De Leuttappers".
Met als pronkstuk het beeldje voor de winnaar van het sauwelen.
Die mag zich "Oppersauwelaar 2026" noemen!!!
Carnaval werd uiteraard ook gevierd op de molen, sommigen hadden zich ook mooi verkleed!
Heidi is zich in de weken voorafgaand de carnaval gaan verdiepen in cabaret/ ton-praten. Haar alter-ego was "Mientje Kachelpoets". Elke week bedacht ze moppen en grapjes om te kunnen voordragen aan ons. Wij waren dan als het ware haar publiek en jury!
Wat hebben we een hoop gelachen!
Heidi blijkt veel in haar mars te hebben en zit vol met plannen voor het komende jaar! Ze wil zich gaan verdiepen in bloemschikken en fotografie. Wij proberen haar hiermee te begeleiden en geven haar structureel wat ruimte om aan te werken. Want we vinden het op onze dagbesteding belangrijk dat onze mensen een zinvolle invulling geven aan de dag! Wij proberen dat ook altijd te stimuleren. Heidi is iemand die heel veel leuk vindt om te doen. Zo is ze ook actief met ons "babbelkrantje" en is ze bezig om een eigen boek te schrijven.
Ook heeft ze veel van keramiek gemaakt, zoals bijv. een mooie pop en een vaas!
Ook werd onze groep verrijkt met een nieuwe dame in ons midden.
Zij beschikt over vele interesses en talenten en brengt daarnaast ook veel gezelligheid met zich mee! Ze past perfect binnen onze leuke, gevarieerde club! Welkom!
We kregen de opdracht om voor de 22 (!) staatslieden van de gemeente Gilze-Rijen vogelhuisjes te maken!
En dit zijn niet zomaar vogelhuisjes, maar ze werden bekleed met spijkerstof en mooie steentjes.
Wies heeft daarvoor steentjes gebruikt, die ze ooit uit Cochem (Duitsland) heeft meegenomen, toen ze daar op vakantie was. Zelfs dan is ze volop bezig om leuke dingen voor ons te bedenken!!!
Deze huisjes worden als kado aangeboden voor hun verjaardag! We hebben de eerste al mogen brengen en vinden dat een heel leuk idee!
De winter was niet heel streng dit jaar, maar we werden allemaal wel een beetje snotterig en verkouden. Gelukkig werd niemand echt ziek. Maar wat waren we weer blij met het zonnetje dat zich best regelmatig liet zien.
We konden weer lekker naar buiten om te wandelen en keken naar de schaapjes en hun lammetjes!❤️
Ook konden we weer heerlijk in de tuin aan de slag...sommige plantjes kwamen weer op en we plantten ook meteen weer wat nieuwe plantjes. Bloei doet leven! Ook werd de schuurdeur weer voorzien van een laag zwarte beits en deze ziet er weer keurig netjes uit.
Jaarlijks onderhouden we dit, dit vinden we heel belangrijk.
Wies heeft nog een leuke workshop gegeven voor de buurtgenootjes.
Ze hebben allemaal een mooie schaal mogen maken en deze zijn volgens verwachting over een week klaar.
Het werd een heel gezellig samen-zijn onder het genot van een heerlijk hapje en drankje!
PASEN:
Uiteraard verstopte Wies eieren in en rondom de molen. Deze hebben we met zijn allen gezocht, wat heel leuk was.
Ze smaakten ook heel erg lekker bij onze gezellige paasbrunch.
Peter is heel ijverig geweest om vaasjes en eieren te kleien en te glazuren. Hier hebben we mooie stukjes van kunnen maken èn iedereen mocht met Pasen een mooie keramieken creatie mee naar huis nemen!
Ook heeft Peter een heel uniek vogelhuisje gemaakt, die helemaal bedekt was met kleine bloemetjes.
Deze bloemetjes waren uit leder geknipt.
Naast al deze leuke dingen werd er uiteraard ook nog "gewerkt"!
Zo werd de kast van een jukebox geschuurd en werd er gewerkt aan een mooi stoeltje.
Want we pimpen graag oude kastjes/tafels/stoeltjes...
En ook nog iets wat we heel fijn vinden; het dagelijkse kroelen met Janus en Teun!❤️
We kregen tevens bezoek van pup Buddy en die werd natuurlijk ook flink geknuffeld door ons!
Pssssttt...nog een laatst leuk nieuwtje:
Sara Geluk brengt binnenkort haar 2e boek uit en koos onze toffe locatie uit om foto's te maken voor de cover van het boek! Hoe leuk is dat?!? Echt een grote eer!
Zo, dit waren even de hoogtepunten van het eerste halve jaar van 2026 in een notendop! Wij hopen dat deze blog met veel plezier gelezen is...
En wat gaat de tweede helft van 2026 nog brengen?!?! Blijf het volgen...




















































































Opmerkingen